Gå tilbake

Utvendig Renhold: Millionbudsjett og 75% mer profitable annonser for Meta og Google

Les om hvordan vi bistod Utvendig Renhold med Facebook, Instagram og Google annonser

Meta og Google ads

20. april 2024

Sivert Ridderseth

Annonsering

Mål: Få kostnad per lead fra 220kr+ til under 183 for fasadevask og takvask

Vi startet et samarbeid for å hjelpe Utvendig Renhold med annonseringene deres på Meta (Facebook og Instagram) og Google.

Jonathan, gründeren av Utvendig Renhold, satt operativt inne i annonseadministratoren og styrte all annonsering selv. Et månedsbudsjett på mellom 100 og 200 tusen kroner på de to kanalene. Han ville få noen proffe med ferske øyne og hender inn på kontoen, og det ble vår jobb å adminstrere annonseringen.

"Ingen problem Jonathan, dette har vi troen på."

Samarbeidet startet.

Kun med eeeeen twist 👇🏼

Så får vi en artig melding fra Jonathan:

"Hei, vi skal forresten senke budsjettet med ca 50% på annonsene disse månedene. Her er nytt markedsbudsjett."

Utfordring akseptert. La oss se hvor gode resultater vi klarer å skape. Så vil vi nok ha nok å vise til for å skalere det budsjettet opp igjen – tenkte vi.

Hvordan vi gikk fram

Det kjørte allerede en god del annonser som fungerte OK, og vi lagde en strategi for å optimalisere dem, sette opp en skikkelig struktur, og begynne å teste innhold. Vi leste gjennom forumer, anmeldelser, annonser og konkurrenter for å forstå hva som trigget kjøp.

Fase 1: Bevise våre annonser opp mot eksisterende, forbedre struktur og skalering

Ved å starte annonseringen med dette, får vi avklart hvilken grafikk og tekstkombinasjon som fungerer best sammen. Dette er optimalt ettersom grafikken og teksten er mest avgjørende for om målgruppen din stopper å scrolle, og leser annonsen din.

Målet er å finne den beste varianten. Det avgjøres ved å se på KPI´er som CPL (kostnad per lead, henvendelse), CTR (Hvor stor prosent av alle som ser annonsen, trykker på den?), CPM (Hvor mye koster det å vise annonsen til 1000 mennesker?), CPC (Hvor mye koster hvert trykk på annonsen?).

Fase 2: Gjennomgang av kjørende annonser
Vi definerer et gjeennomsnitt av ytelsen i annonsekontoen i dag, og finner annonser som er over dette gjennomsnittet. Vi prøver å skalere disse annonsene med en gang.

Vi gjorde en nærmere analyse av de beste annonsene for å forstå hva som gjør de gode i ytelse.

Og starten på samarbeidet kunne ikke gått noe bedre

Kostnaden per lead (CPL) gikk fra 223kr (1. april) til 144kr (20. april.)

På tross av stort dropp i budsjett, får de like mange leads som før gjennom annonseringen. Vi har klart å gjøre enda flere store bevegelser og tiltak og volum leads holder seg ikke bare stabilt. det går oppover.

Nå handler det om å fortsette å forbedre annonsene, og innføre nytt innhold for å unngå at annonsene treffer taket uten noen backups.

Og ikke minst å skalere det opp også. Bruke mer – tjene mer!

Hvordan klarte vi å senke kostnad per lead fra 223kr til 144kr?

3 triks:

  • Optimalisering av det som kjører i dag

  • Skalering av det som funker – 19% økninger i budsjett annenhver dag

  • Konsolidering av annonsesett

Optimalisering av det som kjører i dag

Ikke alle annonsene som kjørte i starten av samarbeidet var levedyktige. Vi satte i gang tester og satt opp retargeting.

Skalering av det som funker – 19% økninger i budsjett annenhver dag

Vi gravde og fant noen annonser som gjorde det bra. De annonsene fikk mer budsjett. Det var lavthengende frukter som trenger kompetanse for å identifiseres. Vi lever av å gjøre analyse og dette var perfekt jobb for oss.

Konsolidering av annonsesett

Konsolidering er = å slå sammen noe. Istedenfor å kjøre individuelle annonser for hver lokasjon, lønnet det seg bedre å samle alle lokasjonene under ett annonsesett for å få det ut av læringsfasen og rake opp masse gode leads.

Resultatet?

Etter 1 måned med samarbeid har vi fått følgende:

Facebook og Instagram:
  • Senket CPL med 34.5% på 20 dager

    • Det fører til et volum av 100 leads fra 14 400kr

    • Tidligere ville 100 leads kostet 22 300kr

    • Det betyr at hver 100. lead, sparer dem 7900 kr

    • Og det kommer over 100 leads i uken :)

  • Utvendig Renhold har funnet en byråpartner som leverer på det de sier (en kjerneverdi i Curve)

    • Og Jonathan slipper å bruke timesvis på annonsering hver uke og kan istedenfor gjøre andre ting som en gründer kan gjøre for å ta selskapet sitt framover

Google:
  • Senket CPL med 42.99% fra 201.75kr til 115.01kr fra mars 2024 til april 2024.

  • Nesten doblet CTR fra 3.56% til 6.94%.

  • Generert 57 flere leads med mindre annonsebudsjett.

Har du noen spørsmål, eller ønsker å jobbe med oss? Ikke nøl med å sende oss en melding på LinkedIn, eller e-post til hei@curve.no

Lyst på lignende resultater?

Book et kartleggingsmøte for å bli litt bedre kjent og kartlegge dine ønsker og behov.

Anmeldelser på

(Våren 2024)

  • Vi opplevde god og tydelig kommunikasjon med Curve gjennom hele prosessen, og alle tidsfrister ble holdt til prikke. Jeg kan trygt anbefale denne bedriften.

    Simen Sundt

    CMO @ Dominos

    Jeg valgte Curve fordi de var en gjeng unge gutter […] som viste at de ville gjøre en god jobb, og det føler jeg absolutt de har gjort. Jeg kan absolutt anbefale de til andre bedrifter der ute.

    Hakeem Teland

    Daglig leder @ Padlegleden

    Jeg føler hele gjengen i Curve jobber knallhardt for deg. De har en killer garanti som gjør at de jobber på spreng for å levere det de lover. Resultatene av dette, er at de har opprettet en sykt bra landingsside og Google Ads som konverterer leads.

    Andreas Svendsen

    Daglig leder @ Svendsen Realfag

    Curve hjalp meg med annonsering på sosiale medier, og jeg vil si meg fornøyd med det. Hovedområdene deres var tekstforfatting, posisjonering og strategi for annonsering på plattform.

    Oscar Wiker

    Daglig leder @ Wiker …

    Jeg har samarbeidet med Sivert i Curve i flere måneder. Det jeg virkelig setter pris på i samarbeidet med han er villigheten til å utforske og utfordre muligheter sammen. Han er veldig tilgjengelig, kundeorientert og opptatt av at prosjektene vi kjører sammen skal lykkes. Anbefales alle dager i uken!

    Tim Rudi Veiteberg

    Daglig leder @ Tim Rudi

    Raske med oppfølging, god kommunikasjon og godt levert resultat. Var flinke til å kommunisere hva de planla å gjøre og leverte i henhold til avtalen!

    Bjarne Bendixen

    Kommersiell leder @ Konciv

Anmeldelser på

(Våren 2024)

  • Vi opplevde god og tydelig kommunikasjon med Curve gjennom hele prosessen, og alle tidsfrister ble holdt til prikke. Jeg kan trygt anbefale denne bedriften.

    Simen Sundt

    CMO @ Dominos

    Jeg valgte Curve fordi de var en gjeng unge gutter […] som viste at de ville gjøre en god jobb, og det føler jeg absolutt de har gjort. Jeg kan absolutt anbefale de til andre bedrifter der ute.

    Hakeem Teland

    Daglig leder @ Padlegleden

    Jeg føler hele gjengen i Curve jobber knallhardt for deg. De har en killer garanti som gjør at de jobber på spreng for å levere det de lover. Resultatene av dette, er at de har opprettet en sykt bra landingsside og Google Ads som konverterer leads.

    Andreas Svendsen

    Daglig leder @ Svendsen Realfag

    Curve hjalp meg med annonsering på sosiale medier, og jeg vil si meg fornøyd med det. Hovedområdene deres var tekstforfatting, posisjonering og strategi for annonsering på plattform.

    Oscar Wiker

    Daglig leder @ Wiker …

    Jeg har samarbeidet med Sivert i Curve i flere måneder. Det jeg virkelig setter pris på i samarbeidet med han er villigheten til å utforske og utfordre muligheter sammen. Han er veldig tilgjengelig, kundeorientert og opptatt av at prosjektene vi kjører sammen skal lykkes. Anbefales alle dager i uken!

    Tim Rudi Veiteberg

    Daglig leder @ Tim Rudi

    Raske med oppfølging, god kommunikasjon og godt levert resultat. Var flinke til å kommunisere hva de planla å gjøre og leverte i henhold til avtalen!

    Bjarne Bendixen

    Kommersiell leder @ Konciv

Anmeldelser på

(Våren 2024)

  • Vi opplevde god og tydelig kommunikasjon med Curve gjennom hele prosessen, og alle tidsfrister ble holdt til prikke. Jeg kan trygt anbefale denne bedriften.

    Simen Sundt

    CMO @ Dominos

    Jeg valgte Curve fordi de var en gjeng unge gutter […] som viste at de ville gjøre en god jobb, og det føler jeg absolutt de har gjort. Jeg kan absolutt anbefale de til andre bedrifter der ute.

    Hakeem Teland

    Daglig leder @ Padlegleden

    Jeg føler hele gjengen i Curve jobber knallhardt for deg. De har en killer garanti som gjør at de jobber på spreng for å levere det de lover. Resultatene av dette, er at de har opprettet en sykt bra landingsside og Google Ads som konverterer leads.

    Andreas Svendsen

    Daglig leder @ Svendsen Realfag

    Curve hjalp meg med annonsering på sosiale medier, og jeg vil si meg fornøyd med det. Hovedområdene deres var tekstforfatting, posisjonering og strategi for annonsering på plattform.

    Oscar Wiker

    Daglig leder @ Wiker …

    Jeg har samarbeidet med Sivert i Curve i flere måneder. Det jeg virkelig setter pris på i samarbeidet med han er villigheten til å utforske og utfordre muligheter sammen. Han er veldig tilgjengelig, kundeorientert og opptatt av at prosjektene vi kjører sammen skal lykkes. Anbefales alle dager i uken!

    Tim Rudi Veiteberg

    Daglig leder @ Tim Rudi

    Raske med oppfølging, god kommunikasjon og godt levert resultat. Var flinke til å kommunisere hva de planla å gjøre og leverte i henhold til avtalen!

    Bjarne Bendixen

    Kommersiell leder @ Konciv

Markedsføring på sosiale medier. No curve, no pay.

©2024 Curve.no AS – Alle rettigheter reservert.

Markedsføring på sosiale medier. No curve, no pay.

©2024 Curve.no AS – Alle rettigheter reservert.

Markedsføring på sosiale medier. No curve, no pay.

©2024 Curve.no AS – Alle rettigheter reservert.