Gå tilbake

Kindly: LinkedIn annonser for B2B leads

Les om hvordan vi bistod Kindly med LinkedIn annonsering

LinkedIn ads og landingside

20. april 2024

Alex Andreessen

Annonsering og webdesign

Kindly er chatbotten du ser på siden til Elkjøp og Norwegian (per april 2024) og er et skandinavisk tekselskap med en imponerende vekst.

Da vi ble kjent med Kindly hadde de et mål om å bli bedre kjent med LinkedIn som en plattform å annonsere på.

Test, test og mer test

Vi testet:

  • Bilde

  • Inngangsvinkler

  • Publikum og målretting

  • Tekstvarianter

Og satt etter en måned igjen med en annonse langt bedre enn hva vi først lagde. Det er effekten av testing.

Og noen LinkedIn annonse tips:

Noen umiddelbare ting vi gjorde var f.eks:

  • Vi slo av Maksimal levering og valgte kun manuell budgivning, ettersom dette fortsatt ga et godt volum klikk for billigere penge

  • Vi startet med å teste målretninger og så gikk vi hardt ned på det som funket best

Strategi

Vi satt opp fire kampanjer mot forskjellige målgrupper:

  1. Customer Service Manager / Head of Support

  2. IT-beslutningstakere

  3. Lookalike (LAL)

  4. Retargeting

Kampanjene inneholder identiske annonser, slik at vi kan avgjøre hvilken som presterer best.

Med annonsene ønsker vi å dra nytte av Kindly sine tidligere testimonials samtidig som vi vektlegger fordelene med chatbotten. Innad hver kampanje finnes to annonser som konkurrerer. Den beste annonsen vil vi kunne kåre etter noen uker.

Destinasjon: Landingside som vi også lagde for Kindly

Kampanje 1

Annonsetype: Sponsored content (bildeannonse)

Stilling: Customer Service Manager / Head of Support

Hvor: Norden + BeNeLux + UK

Startbud: 3$

2 ulike ads som A/B testes mot hverandre:

  • Pain point 1: FOMO for bedriften ved å ikke være tilgjengelige utenfor arbeidstider

  • Pain point 2 Tidligere negative chatbot-opplevelser

Kampanje 2

Annonsetype: Sponsored content (bildeannonse)

**Stilling: **IT-beslutningstakere

Hvor: Norden + BeNeLux + UK

Startbud: 3$

2 ulike ads som A/B testes mot hverandre:

  • Pain point 1: FOMO for bedriften ved å ikke være tilgjengelige utenfor arbeidstider

  • Pain point 2 Tidligere negative chatbot-opplevelser

Kampanje 3

Annonsetype: Sponsored content (bildeannonse)

Hvem: Lookalike (LAL)

Hvor: Norden + BeNeLux + UK

Bransje: Åpent

Startbud: 3$

2 ulike ads som A/B testes mot hverandre:

  • Pain point 1: FOMO for bedriften ved å ikke være tilgjengelige utenfor arbeidstider

  • Pain point 2 Tidligere negative chatbot-opplevelser

Kampanje 4

Annonsetype: Sponsored content (bildeannonse)

Hvem: Nettsidebesøkere de siste 40 dagene som ikke har konvertert

Hvor: Norden + BeNeLux + UK

Bransje: Åpent

Startbud: 3$

2 ulike ads som A/B testes mot hverandre:

  • Pain point 1: FOMO for bedriften ved å ikke være tilgjengelige utenfor arbeidstider

  • Pain point 2 Tidligere negative chatbot-opplevelser

Hva med annonsene vi kjørte?


Samarbeidet varte til starten av april 2024 og vi kan se tilbake på masse lærdom og nyttige funn!

Lyst på lignende resultater?

Book et kartleggingsmøte for å bli litt bedre kjent og kartlegge dine ønsker og behov.

Anmeldelser på

(Våren 2024)

  • Vi opplevde god og tydelig kommunikasjon med Curve gjennom hele prosessen, og alle tidsfrister ble holdt til prikke. Jeg kan trygt anbefale denne bedriften.

    Simen Sundt

    CMO @ Dominos

    Jeg valgte Curve fordi de var en gjeng unge gutter […] som viste at de ville gjøre en god jobb, og det føler jeg absolutt de har gjort. Jeg kan absolutt anbefale de til andre bedrifter der ute.

    Hakeem Teland

    Daglig leder @ Padlegleden

    Jeg føler hele gjengen i Curve jobber knallhardt for deg. De har en killer garanti som gjør at de jobber på spreng for å levere det de lover. Resultatene av dette, er at de har opprettet en sykt bra landingsside og Google Ads som konverterer leads.

    Andreas Svendsen

    Daglig leder @ Svendsen Realfag

    Curve hjalp meg med annonsering på sosiale medier, og jeg vil si meg fornøyd med det. Hovedområdene deres var tekstforfatting, posisjonering og strategi for annonsering på plattform.

    Oscar Wiker

    Daglig leder @ Wiker …

    Jeg har samarbeidet med Sivert i Curve i flere måneder. Det jeg virkelig setter pris på i samarbeidet med han er villigheten til å utforske og utfordre muligheter sammen. Han er veldig tilgjengelig, kundeorientert og opptatt av at prosjektene vi kjører sammen skal lykkes. Anbefales alle dager i uken!

    Tim Rudi Veiteberg

    Daglig leder @ Tim Rudi

    Raske med oppfølging, god kommunikasjon og godt levert resultat. Var flinke til å kommunisere hva de planla å gjøre og leverte i henhold til avtalen!

    Bjarne Bendixen

    Kommersiell leder @ Konciv

Anmeldelser på

(Våren 2024)

  • Vi opplevde god og tydelig kommunikasjon med Curve gjennom hele prosessen, og alle tidsfrister ble holdt til prikke. Jeg kan trygt anbefale denne bedriften.

    Simen Sundt

    CMO @ Dominos

    Jeg valgte Curve fordi de var en gjeng unge gutter […] som viste at de ville gjøre en god jobb, og det føler jeg absolutt de har gjort. Jeg kan absolutt anbefale de til andre bedrifter der ute.

    Hakeem Teland

    Daglig leder @ Padlegleden

    Jeg føler hele gjengen i Curve jobber knallhardt for deg. De har en killer garanti som gjør at de jobber på spreng for å levere det de lover. Resultatene av dette, er at de har opprettet en sykt bra landingsside og Google Ads som konverterer leads.

    Andreas Svendsen

    Daglig leder @ Svendsen Realfag

    Curve hjalp meg med annonsering på sosiale medier, og jeg vil si meg fornøyd med det. Hovedområdene deres var tekstforfatting, posisjonering og strategi for annonsering på plattform.

    Oscar Wiker

    Daglig leder @ Wiker …

    Jeg har samarbeidet med Sivert i Curve i flere måneder. Det jeg virkelig setter pris på i samarbeidet med han er villigheten til å utforske og utfordre muligheter sammen. Han er veldig tilgjengelig, kundeorientert og opptatt av at prosjektene vi kjører sammen skal lykkes. Anbefales alle dager i uken!

    Tim Rudi Veiteberg

    Daglig leder @ Tim Rudi

    Raske med oppfølging, god kommunikasjon og godt levert resultat. Var flinke til å kommunisere hva de planla å gjøre og leverte i henhold til avtalen!

    Bjarne Bendixen

    Kommersiell leder @ Konciv

Anmeldelser på

(Våren 2024)

  • Vi opplevde god og tydelig kommunikasjon med Curve gjennom hele prosessen, og alle tidsfrister ble holdt til prikke. Jeg kan trygt anbefale denne bedriften.

    Simen Sundt

    CMO @ Dominos

    Jeg valgte Curve fordi de var en gjeng unge gutter […] som viste at de ville gjøre en god jobb, og det føler jeg absolutt de har gjort. Jeg kan absolutt anbefale de til andre bedrifter der ute.

    Hakeem Teland

    Daglig leder @ Padlegleden

    Jeg føler hele gjengen i Curve jobber knallhardt for deg. De har en killer garanti som gjør at de jobber på spreng for å levere det de lover. Resultatene av dette, er at de har opprettet en sykt bra landingsside og Google Ads som konverterer leads.

    Andreas Svendsen

    Daglig leder @ Svendsen Realfag

    Curve hjalp meg med annonsering på sosiale medier, og jeg vil si meg fornøyd med det. Hovedområdene deres var tekstforfatting, posisjonering og strategi for annonsering på plattform.

    Oscar Wiker

    Daglig leder @ Wiker …

    Jeg har samarbeidet med Sivert i Curve i flere måneder. Det jeg virkelig setter pris på i samarbeidet med han er villigheten til å utforske og utfordre muligheter sammen. Han er veldig tilgjengelig, kundeorientert og opptatt av at prosjektene vi kjører sammen skal lykkes. Anbefales alle dager i uken!

    Tim Rudi Veiteberg

    Daglig leder @ Tim Rudi

    Raske med oppfølging, god kommunikasjon og godt levert resultat. Var flinke til å kommunisere hva de planla å gjøre og leverte i henhold til avtalen!

    Bjarne Bendixen

    Kommersiell leder @ Konciv

Markedsføring på sosiale medier. No curve, no pay.

©2024 Curve.no AS – Alle rettigheter reservert.

Markedsføring på sosiale medier. No curve, no pay.

©2024 Curve.no AS – Alle rettigheter reservert.

Markedsføring på sosiale medier. No curve, no pay.

©2024 Curve.no AS – Alle rettigheter reservert.