Gå tilbake
Salg For 521 696 Kr Fra 70 000. Her Er Hvordan. (Hudpleie Nettbutikk)
Les om hvordan vi bistod Cosmed Beauty med Snapchat, Instagram og Facebook.
Meta og Snapchat ads
4. mars 2024
Alex Andreessen
Annonsering
Cosmed Beauty er et selskap som selger kvalitetshudpleie i Norge. Tidligere var de distributører til klinikker rundt om i landet, og i dag retter de seg også mot forbrukere.
Da vi ble kjent med Cosmed Beauty i høsten 2023 hadde de et klart mål: de ville selge og være mer synlig på sosiale kanaler. Curve.no ble valgt på grunn av vår erfaring og arbeidsmoral.👇🏼
Her er kampanjene vi har kjørt i kronologisk rekkefølge
51 salg på 72 timer. Fra 3 671kr.
Sammen med produktlanseringen ville de bruke 1000kr dagen på annonsering. De kjørte en rabatt som varte i litt under en uke sammen med lanseringen. 2 uker senere, er alt utsolgt.
Vi lagde en kampanje som etter 3 dager kunne skryte av en ROAS på godt over 10X-gangen, og titalls tusen i return fra 3671kr. Det var ikke et enormt budsjett, men som et første oppdrag fikk vi bevist vår kompetanse.
Men når November nærmet seg og hver eneste annonsør i landet kjemper om klikk og salg, fikk vi virkelig bevist vår kompetanse.
70 000kr fra 2 930 kr på 24 timer!
Under likelønnsdagen i November kjørte vi et 24t tilbud for kunden. Det resulterte i 23X ROAS og 70 000kr inntjening fra 2900kr i annonsebudsjett.
Vi hadde lenge opparbeidet innsikt i hvilke publikummer og budskap som appellerer best for målgruppen til kunden, og under denne dagen ble det brukt 3000 kr som virkelig kom til nytte.
Et godt gjennomsnitt
Kunden får i gjennomsnitt 7kr tilbake, fra hver krone de legger inn. I kampanjene under kan vi se et bruk på 20 000kr, og en inntjening på 140 000kr. Dette er alle overnevnte kampanjer ekskludert for å vise et gjennomsnitt foruten Black week og rekordkampanjer. Altfor mange byråer skryter kun av rekordtilfeller, men unnlater gjennomsnittet.
Romjulskampanje: 147 587kr fra 12 745kr.
Her har vi brukt all kunnskapen samlet fra tidligere tester, til å lage én super-konverterende kampanje. Vi har erfart at bruken av emojier, samt fokus på vinter-baserte hudpleieprodukter, er veldig lønnsomt og givende for kunden.
Vi tror at dette er et resultat av et budskap og produkt som målgruppen finner veldig relevant. Det er blitt investert mye tid i å forstå kunden og kundereisen, og det får vi tilbake for nå. Dette er en kampanje rettet mot en målgruppe som ikke har tidligere relasjoner med selskapet, det er altså en kald målgruppe.
Brukt: 12 745kr
ROI: 11.58
Salg: 147 587kr
Heldig og har liveshopping fra Tipio med på laget
Cosmed jobber også med Tipio, som er det eneste fullservice liveshopping byrået i verden (april 2024) og får KNAKENDE gode resultater fra deres liveshoppinger.
Vi annonserer både opp mot, og etter liveshoppingene og det gir nesten alltid over 20X i avkastning, når view-through konverteringer er ekskludert fra utregningen!
Totalen over hele samarbeidet per april 2024
Vi jobber fortsatt med Cosmed, og bistår de med sesongbaserte kampanjer og løpende annonser på sosiale kanaler. Curve.no tar total hånd om annonsekontoer, både på Facebook, Instagram og Snapchat. Vi redigerer videoer og bilder og skriver annonsetekster.
Lyst på lignende resultater?
Book et kartleggingsmøte for å bli litt bedre kjent og kartlegge dine ønsker og behov.